Ciasteczka słonecznikowo-topinamburowe

Każdy ma czasem ochotę na słodką przekąskę. Tym razem proponujemy przepis na ciasteczka, na które bez wyrzutów sumienia mogą sobie pozwolić nawet osoby zmagające się z cukrzycą. Nie zawierają cukru, a zwykłą mąkę zastąpił mielony słonecznik i mąka z topinamburu. Topinambur jest rośliną szczególnie polecaną diabetykom ze względu na wysoką zawartość inuliny, która pomaga regulować poziom cukru we krwi. Poza tym ma niski indeks glikemiczny (zaledwie 14). Nie bez powodu sproszkowane bulwy topinamburu dodaje się do leków przeznaczonych dla chorych na cukrzycę.

A gdyby tak wprowadzić do diety leczniczy topinambur w postaci smakowitych ciasteczek?

Ciasteczka słonecznikowo – topinamburowe

Do ich wykonania potrzebujemy:

Produkty na ciasteczka topinamburowe

Produkty na ciasteczka topinamburowe

UWAGA: daktyle można zastąpić ksylitolem lub erytrytolem (ok. 50-80 g), aby jeszcze zmniejszyć indeks glikemiczny ciastek.

Wykonanie:

Daktyle moczymy w niewielkiej ilości wody i miksujemy. Odkładamy garść słonecznika, a resztę mielimy na mąkę w młynku lub blenderze.

Ciasteczka topinamburowe - etap I

Ciasteczka topinamburowe – etap I

Lekko ubijamy trzepaczką całe jajko i żółtko z drugiego. Do jajek dodajemy mąkę, część pozostawionego słonecznika i daktyle. Dokładnie mieszamy i odkładamy masę na 15 minut do lodówki. Po wyciągnięciu formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, rozpłaszczamy, smarujemy białkiem i posypujemy ziarnami słonecznika (dodatkowo można posypać pestkami dyni, orzechami).

Ciasteczka topinamburowe - gotowe do piekarnika

Ciasteczka topinamburowe – gotowe do piekarnika

Pieczemy w temperaturze 180 stopni C maksymalnie 18 minut.

Smacznego!

Gotowe ciasteczka topinamburowe

Gotowe ciasteczka topinamburowe

Mąka z topinamburu – choć nie jest zbyt popularna w wypiekach, nadaje im ciekawy posmak, a do tego znacznie podnosi ich walory odżywcze; to idealna alternatywa zwłaszcza dla osób zmagających się z cukrzycą i nadwagą; w wypiekach łączymy ją z innymi mąkami (migdałowa, słonecznikowa, gryczana); samodzielnie można stosować ją do placków, kotletów, do zagęszczania zup i sosów

 

Te produkty kupisz w naszym sklepie:

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Paulina Mąka pisze:

    Bardzo fajny przepis. I super, że są zdjęcia – tekst od razu staje się bardziej przystępny. Wypróbuję przy najbliższej słodkiej okazji. 🙂

  2. Wypróbowałam i muszę polecić 🙂 Ciasteczka zaserwowałam znajomym jaką przekąskę i muszę powiedzieć, że byli nimi zachwyceni 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *