Jak przejść na zdrowe odżywianie?

Zmiana diety bywa trudna, dlatego należy się do niej odpowiednio przygotować.

Dieta to sposób, w jaki się odżywiasz. Powszechnie przyjęło się określać tym mianem przede wszystkim dietę odchudzającą, co jest błędem. Każdy z nas przyjmuje jakiś rodzaj diety. Jedna jest zdrowa, zbilansowana i sprzyja rozwojowi oraz prawidłowemu funkcjonowaniu organizmu, inne zaś wywierają na niego negatywny wpływ, prowadzą do rozwoju chorób. Na szczęście dzięki rosnącej świadomości społeczeństwa, coraz więcej osób pragnie się zdrowo odżywiać. Nie zawsze przychodzi to z łatwością, a z tego, co trudne chętnie rezygnujemy i koło się zamyka. Jak podejść do zmiany sposobu odżywiania, by odnieść sukces i nie powrócić do złych nawyków?

Co Cię motywuje do zmiany diety?

Podstawą do utrzymania postanowienia jest znalezienie wewnętrznej motywacji. Należy sobie uświadomić, co tak naprawdę jest celem. Jeżeli chcesz się zdrowo odżywiać, bo znajomi mówią, że tak trzeba, bo lekarz proponuje pilnować cholesterolu, nie są to wystarczające powody, dla których na pewno wytrwasz. Ustal zatem, co chcesz osiągnąć? Zależy Ci na długim życiu w zdrowiu? Chcesz mieć lepszą kondycję, by w wakacje odbyć wymarzoną podróż? A może planujesz aktywnie uczestniczyć w zabawach swoich dzieci lub wnuków? To tego rodzaju wewnętrzne pobudki są w stanie skłonić Cię do wyrzeczenia się starych przyzwyczajeń żywieniowych.

Małymi krokami do zdrowej diety

Jeżeli do tej pory Twoje posiłki były nieszczególnie przemyślane, warto zacząć stopniowo. Nagłe czystki w lodówce i szafkach kuchennych mogłyby się szybko skończyć porażką. Zmieniając swój jadłospis całkowicie, sprawisz, że organizm dozna szoku, wytrzyma chwilę, a potem się zbuntuje i wszystkie starania legną w gruzach. Zacznij od ograniczania słodkich napojów, fast foodów, jedzenia na mieście. Od tego momentu czytaj składy kupowanych produktów i przede wszystkim odkładaj z powrotem na półkę produkty zawierające zbędne składniki, chemię, słodziki, ulepszacze, sztuczne aromaty oraz barwniki. Jeżeli Twoim zwyczajem było jedzenie 3 razy w tygodniu fast fooda, trudno będzie Ci o nich całkowicie zapomnieć. Wyskocz ze znajomymi na pizzę raz na 2 tygodnie, a z pewnością łatwiej zniesiesz ten czas zmian.

Dieta dostosowana do Twoich potrzeb i smaku

Często popełnianym błędem jest kopiowanie menu od kogoś. Warto ułożyć sobie dietę samodzielnie, z pomocą dietetyka lub bez, lecz na pewno z uwzględnieniem swojego indywidualnego zapotrzebowania oraz gustu. Jeżeli w Twoim jadłospisie znajdą się produkty, których nie lubisz, zwiększa się ryzyko porzucenia myśli o zdrowym odżywianiu. Z pewnością jednak możliwe jest ułożenie zbilansowanego menu na bazie Twoich ulubionych smaków. Weź pod uwagę swoje zapotrzebowanie kaloryczne, ale również na makroelementy. Każdego dnia spożywaj odpowiednią dawkę węglowodanów, białek oraz tłuszczu.

Witaminy i minerały – suplementacja

Dobrym pomysłem jest uzupełnienie swojej diety o suplementy zawierające potrzebne organizmowi witaminy oraz minerały https://www.drmaxdrogeria.pl/zdrowie/witaminy-i-mineraly. To szczególnie istotne w przypadku osób, które same komponują swój jadłospis, ale nie tylko. Nawet zdrowe odżywianie wymaga czasem wsparcia.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *